דף הבית  »  מאמרים   »   תיקון והתקנה של קולטים

תיקון והתקנה של קולטים

קולטי השמש אחראיים על חימום המים בדוד, לעתים ישנו צורך בהתקנה של קולטים חדשים לאחר רכישה של דוד חדש או בתיקונם בשל תקלה. אז מה צריך לדעת על התקנת ותיקון של קולטי שמש? כאן תוכלו למצוא את כל המידע בנושא.

תיקון והתקנה של קולטים

מדוע חשוב להתאים הגודל של קולטי השמש לנפח של הדוד?

על מנת שקולטי השמש יצליחו לחמם את המים בדוד ביעילות צריכה להיות התאמה בין הגודל והכמות שלהם לבין גודל הנפח של הדוד. דוד שמש עם נפח קטן יצריך קולט אחד, בעוד שנפח בינוני יצריך שני קולטים בגודל רגיל ונפח גדול ידרוש מימכם התקנה של שני קולטים גדולים. לכן, מומלץ לפנות אל אינסטלטור בתל אביב לפני שאתם מזמינים קולטי שמש בכדי להימנע מרכישה של קולטים שלא תוכלו להשתמש בהם.

אילו סוגים של קולטי שמש קיימים?

ישנם סוגים שונים של קולטי שמש והם נבדלים בחומרי המתכת שמרכיבים אותם. הסוג הנפוץ ביותר של הקולטים מכיל צינורות מתכת שעשויים מברזל ויתרונו הוא במחירו הזול בהשוואה לאלו שעשויים מנחושת. אולם, למרות שקולטים עם צינורות הנחושת יקרים יותר, הם נחשבים לאיכותיים ועמידים יותר מהברזל.

המתכת שממנה מורכבת קופסת הקולט משפיעה גם היא על איכותו. קולטי השמש הזולים ביותר יהיו מורכבים מפח מגולוון. בעוד שקופסתם של קולטים איכותיים תהיה מורכבת מפלדת אל-חלד או אלומיניום והם יהיו עמידים יותר לבלאי. מומלץ להתייעץ עם אינסטלטור מקצועי בעת רכישת קולטי השמש, על מנת להבטיח שתתקינו את אלו שיתאימו היטב לדוד שברשותכם ויהיו באיכות הגבוהה ביותר.

תיקון של  קולטי שמש – כל מה שחשוב לדעת

במקרים שבהם הדוד אינו מצליח לחמם את המים כראוי למרות שפעל זמן ממושך, לעתים הבעיה נעוצה בתקלה בקולטי השמש. כדי לבדוק אם הבעיה היא עם קולטי השמש או הדוד, ישנו צורך להתייעץ עם אינסטלטור מוסמך. בחלק מהמקרים הצטברה אבנית בתוך הצינורות של קולטי השמש וישנו צורך לנקותם, מכיוון שהאבנית גורמת לסתימה ולא מאפשרת לדוד להתמלא במים. חשוב לטפל בבעיית האבנית במהירות בכדי להימנע ממצב שבו יהיה צורך להחליף את הקולטים לחלוטין מכיוון שהבלאי שייווצר בהם יהיה חמור מדי לתיקון. בעיה נוספת יכולה להתרחש בעקבות נזילה מהצינורות או בלאי של אחד מהרכיבים בקולט שצריך לתקנו.

אז אם אתם צריכים להתקין קולטי שמש או לתקן אותם צרו קשר בהקדם עם נציגנו בכדי להזמין אינסטלטור בתל אביב שיבצע את העבודה באמינות ובמקצועיות.