איננו נותנים לכך את דעתנו, אך מערכת הביוב היא אחת המערכות החשובות שנועדה לשמור על איכות חיים בריאה וטובה ולהגן עלינו מפני זיהומים ומחלות. כדי שנוכל לנהל את שגרת חיינו בבטחה וללא הפרעות, עמלים האינסטלטורים במשך ימים רבים כדי להתקין קווי ביוב ברחובות ולבצע גילוי נזילות ביוב במידת הצורך.

התקנת קווי ביוב

שלבי ההתקנה

התקנת קווי ביוב דורשת מלאכת מחשבת ותכנון מראש. אלה כמה מבין השלבים העיקריים:

  • איסוף מידע – כדי להעביר את קווי הביוב בצורה המדויקת ביותר, אוספים אנשי המקצוע מידע רלוונטי ועדכני על תנאי השטח באזור שבו רוצים להעביר את קווי הביוב: סוג האדמה באזור זה, האם ניתן לבצע קדיחות בקלות, היכן עוברים המבנים בסביבה, האם יש עצמים כמו עצים או עמודי חשמל שיכולים להפריע במהלך העבודה?
  • תכנון נכון – לאחר איסוף המידע מגיע שלב התכנון שבמהלכו מפרטים שלב אחר שלב את העבודות שיש צורך לבצע. היכן כדאי להתחיל לחפור ולקדוח, באיזה עומק יונחו צינורות הביוב, איך ינוקה השטח משורשים של עצים ופסולת אחרת שיכולה להפריע למהלך התקין של הנחת קווי ביוב.
  • שימוש באמצעים אלקטרוניים – בעידן הטכנולוגי שלנו ניתן להשתמש באמצעים האלקטרוניים העומדים לרשותנו כדי לבדוק את השטח. כך למשל, ניתן לסקור את מערכת הביוב בעזרת טלוויזיה במעגל סגור או איתור תקלות בצנרת באמצעות מצלמה תרמית מיוחדת הרגישה לשינויים בטמפרטורה מתחת לאדמה.

שלבי הצילום

כיום ניתן לבצע צילום רובוטי לצורך גילוי נזילות ובדיקת תקינות מערכת הביוב. צילום מיוחד זה מתבצע באמצעות שלושה שלבים עיקריים. בשלב הראשון מרכיבים מצלמה על רובוט ומחדירים אותו לתוך הצנרת כדי שיצלם את הכול בהתאם. ייחודיותה של המצלמה הזו הוא בכך שהיא מסוגלת להסתובב בזווית של 360 מעלות ולאתר תקלות בכל חלקי הצנרת. בשלב השני מתקבלות תמונות המצלמה ואנשי מקצוע מומחים מפענחים תמונות אלה. בסיום שני השלבים האלה מונפק דו"ח ללקוח הכולל את כל הממצאים שהתגלו בצנרת.

פתרון התקלה

לאחר שמתקבלים ממצאי המצלמה הרובוטית, מחליטים על פתרון הבעיה. לעתים יש צורך להחליף את מערכת הביוב ולהניח קווי ביוב חדשים, בשל שחיקה של הצינורות הישנים. במקרים אחרים, כמו סתימת ביוב, יש צורך לפתוח את הסתימות תוך שימוש במשאית מיוחדת – ביובית.

מחפשים אינסטלטור בתל אביב אמין ואיכותי? הגעתם למקום הנכון!

צלצלו אלינו עכשיו: 052-2923939