דף הבית  »  מאמרים   »   איך לבחור אינסטלטור?

איך לבחור אינסטלטור?

רובנו עסוקים בעבודה מבוקר ועד ערב, ולעתים איננו מתפנים לבית הפרטי שלנו. רק בסופי השבוע, כאשר אני מתרווחים לקראת מנוחת הצהריים שלנו, אנו שמים לב כי ריח רע של ריקבון עולה מן הביוב או שאולי הברז במטבח אינו מזרים מים כהרגלו במשך שבוע שלם. או אז אנו זקוקים לשירותיו של אינסטלטור מקצועי כדי שיוכל לטפל בבעיה ולבצע פתיחת סתימות ביוב במקרה הצורך.

 

איך לבחור אינסטלטור

איך לבחור אינסטלטור

 

איך לבחור אינסטלטור? דגשים לבחירת אינסטלטור

לפני שאתם מזמינים שירותי אינסטלטור מקצועי, אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

לאסוף המלצות – אינסטלטור מקצועי נמדד בין השאר בהמלצות הרבות שהוא צבר. תוכלו לגלוש בפורומים השונים באתרי האינטרנט ולראות מה כתבו הגולשים על אינסטלטור זה או אחר. כך תוכלו לשים לב לאינסטלטור אהוד יותר ואהוד פחות. כמו כן, כדאי לשאול את החברים הקרובים שלכם לגבי אינסטלטור מומלץ שאת שירותיו הם הזמינו לאחרונה.

 

הניסיון הוא חשוב – אם יש לכם אפשרות, תוכלו לברר כמה שנות ניסיון יש לאיש המקצוע בתחום האינסטלציה. מעבר לכך, ניתן לעשות סקר שוק, לבדוק את המחירים הממוצעים המוצעים עבור תיקונים כמו איתור נזילות או פתיחת סתימות ביוב, ולבחון בהתאם לכך את האינסטלטור. אם למשל, האינסטלטור מציע מחיר נמוך מדיי עבור שירותי התיקונים שלו, ייתכן שמדובר באינסטלטור מתחיל.

 

סדר עבודה – האינסטלטור שאתם בוחרים צריך להיות מקצועי. עליו להכיר לא רק את סוגי התקלות, אלא לדעת להשתמש במכשירים המשוכללים לאיתור נזילות, וכן לעבוד לפי סדר עבודה קבוע אשר יעזור לו בנתינת השירות הטוב והיעיל ביותר.

 

כשהביוב נסתם

ביוב שנסתם הוא סכנה בריאותית לדיירי הבית, והוא פוגע גם באיכות החיים המתבטאת בסתימות בחדר האמבטיה או במטבח וכן בריח רע ומציק העולה ממערכת הביוב. הביוב נסתם מסיבות שונות. לעתים מדובר במערכת צינורות בלויה שיש צורך להחליפה. במקרים אחרים שימוש אינטנסיבי במערכת הביוב הוא שגורם לסתימות. הצטברויות של פסולת, מי שופכין, צמחים רקובים, ניירות, מגבונים ואף נבלות של מכרסמים גורמות לסתימת הביוב. אינסטלטור מקצועי יכול לאתר את התקלה ולטפל בה בהקדם האפשרי.

 

שיטות פתיחת סתימות ביוב

אינסטלטור מומחה אינו בוחל בעבודה קשה, גם כשמדובר בביצוע עבודה כמו פתיחת סתימות ביוב. קיימות שיטות שונות לפתוח ביוב שנסתם. שיטה אחת היא שימוש בביובית. שיטה זו נועדה לפתיחת סתימות ביוב חמורות. הביובית היא למעשה משאית שיש לה מיכל לשאיבת תכולת הביוב. מערכת השאיבה החזקה של הביובית והמנוע החזק שלה מסוגלים לפתוח את הסתימה. שיטה נוספת היא הניקוי הידני. צורת ניקוי זו יעילה במקרה של סתימת ביוב קלה, והיא מאפשרת לאינסטלטור לאתר תקלות בצנרת.