דף הבית  »  מאמרים   »   איתור נזילה בעזרת מכשיר מתקדם

איתור נזילה בעזרת מכשיר מתקדם

נזילות הן מפגע סביבתי חמור ויש לטפל בהן במהירות האפשרית. לעתים לא קל להבחין בנזילה, עד שהיא הולכת וגדלה ככל שעובר הזמן. עם זאת, ישנם סימנים מקדימים לנזילות שכדאי לשים אליהם לב. אם אתם מבחינים בריח חזק של ריקבון בביתכם או בכתמים כהים של עובש על הקירות, יש חשד לנזילה.

 

איתור נזילה בעזרת מכשיר מתקדם

איתור נזילות בעזרת מכשיר מתקדם

 

במקרים אלה חשוב לקרוא לאינסטלטור בתל אביב כדי שיוכל לבצע איתור נזילות מקצועי. שימו לב כי עובש וריחות רעים פוגעים בבריאות, מפני שהם גורמים להצטברות של חיידקים המזיקים לאדם. משום כך, יש צורך לטפל בבעיה במהירות האפשרית.

טכנולוגיה לביצוע איתור נזילות

למזלנו, קיימות כיום טכנולוגיות רבות ומגוונות לאיתור נזילות. אם פעם היה צורך לפרק קיר שלם כדי לאתר את הנזילה המבוקשת, הרי שבימינו די לשבור את הקיר במיקום הנזילה בלבד. אלה כמה מבין המכשירים המתקדמים שבהם משתמשים לצורך גילוי נזילות:

איתור בעזרת גז – סילוני גז שאינו פוגע בסביבה מסייעים באבחון מיקום הנזילה. מומחה באיתור נזילות בשיטה זו בוחן את עוצמת הגז המתפרצת בצנרת, ובהתאם לכך, קובע את המקום המדויק של הנזילה.

איתור באמצעות שמיעה – מכשיר אקוסטי משוכלל עוזר לאיש המקצוע לגלות את מקומה המדויק של הנזילה. בעזרת מכשיר זה ניתן להאזין לקול טפטוף המים, ובהתאם לקולות הטפטוף המתגברים לקבוע את מיקום הדליפה.

לצלם את הבעיה – אחת השיטות המשוכללות ביותר עבור איתור נזילות היא שימוש במצלמה תרמית. הגלים האינפרה אדומים של המצלמה חודרים דרך קירות המבנה ומשדרים תמונה צבעונית. הצבעים השונים המתקבלים בתשובת המצלמה מסמנים את נקודות החום והקור בצנרת, וכך יכול המומחה לקבוע היכן יש בעיה.

גלאי נזילות – הגלאי הוא מכשיר משוכלל המסוגל לשלוח נתונים לגבי הצנרת: החומרים שמהם היא עשויה או כמה נקודות מים יש בה. בהתאם לנתונים המתקבלים ניתן לאתר את מיקום הנזילה.

לבחור את השיטה המתאימה

לאחר שבחנו את השיטות השונות לביצוע איתור דליפות, ניתן רק לענות על השאלה איזו היא השיטה המומלצת ביותר. התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. כל שיטה טובה בזמן ובמקום שלה וכל איש מקצוע יבחר להשתמש בשיטה המועדפת עליו לפי השיקולים שלו. מערכת אקוסטית, למשל, נחשבת ליעילה בעיקר במקומות שלווים כמו כפרים ויישובים ופחות במקומות רועשים כמו ערים.

מומחה אחר יעדיף את גלאי הנזילות כדי לקבל מידע רב יותר על הצנרת, על פני השימוש בגז ידידותי. על כל פנים, השימוש בכל אחת מהשיטות האלה דורש מומחיות, ולכן רק אדם שעבר הכשרה מיוחדת בקריאת התשובות המתקבלות מהמכשירים, יכול להשתמש בטכנולוגיות אלה.